Friday, April 8, 2011

visiting atok nenek

its friday everyone. pagi2 td pegi ziarah kubur nenek, atok, babah, n maklong. sayu je bila sampai kubur atok n nenek. RINDUU sgt kt nenek n atok. atok * dato baginda bin syarif* meninggal 14 dis 1976. tak sempat pun sbnnye jumpe atok sbb aku lahir pun 1990. tp bila ibu selalu cerita pasal atok yg sgt penyayang kt budak2,pemurah,lembut hati,myb itu yg buat aku rasa mcm kenal sgt atok eventho tak pernah jumpe. n myb sifat atok yg mcm tu, Allah lg sayang atok. nenek pulak *nur nani bt dato balang dagok* meninggal 3 feb 1996. mase tu umur aku baru 6 tahun. tp alhamdulillah aku sempat ade nenek. aku SGT rapat dgn nenek. ibu cerita mse ibu mengandungkn aku pun, nenek lah yg selalu doa supaya ibu lahirkn anak perempuan. n myb sbb tu jugak lah muka aku ade iras nenek n bulat mcm nenek. heheh,, nenek lah yg jaga aku mse kecik dulu. tp sayang nye, tak semua kenangan dgn nenek aku ingat. tp yg boleh di recall balik, mse aku balik dr tadika n merayap rumah kawan. nenek punye lah risau sampai menangis2 telefon ibu kt office. kebetulan pulak mse tu tgh kecoh kes budak kena kidnap. ha lg lah nenek risau. so angah dgn abg fairul lah kena carik aku. haih,,bila ingat balik, gelak pulak. tp tulah nenek. ya allah, rindu nye kt nenek. semoga Allah mencucuri rahmat keatas roh mereka dan ditempatkn dikalangan roh org beriman. Amin.

1 comment:

Izzah Haneefa said...

berdoa. itulah senjata kita sbgai org Islam. berdoa supaya mereka yg dh prgi dulu mndpat rahmat n diampuni kesalahan:)